Gravel Cycling Photography und Social Media für Mastercard
Social Media und Gravel Cycling Fotografie für die Mastercard Climb for Trees Challenge im Rahmen der Cycle Week in Zürich. Zusammen mit Ruedi Beck durfte ich mit unserer Cycling Media Agentur Nuxara eine Social Media Kampagne und die Visuals dazu machen.
Um in der schnelllebigen Social Media Welt aufmerksamkeit zu erregen müssen die Bilder vor allem eines: episch sein. Dazu eigneten sich die Klippen des Creux du Vans perfekt. Das goldene Licht bei Sonnenaufgang spielt ebenso eine grosse Rolle und ermöglichte Bilder in den Farben von Mastercard.
Die Posts auf den Social Media Kanälen von Ruedi und mir (@ruedibeck / @noberson) waren ein voller Erfolg und wurden über 140’000 Konten in der Zielgruppe angezeigt und animierten zum Mitmachen and der Strava Challenge sowie der Challenge vor Ort an der Cycle Week.
ENGLISH
Social media and gravel cycling photography for the Mastercard Climb for Trees Challenge as part of Cycle Week in Zurich. Together with Ruedi Beck, I was able to create a social media campaign and the visuals for it with our cycling media agency Nuxara.
To attract attention in the fast-moving world of social media, the images have to be one thing above all: epic. The cliffs of the Creux du Vans were perfect for this. The golden light at sunrise also plays a major role and enabled images in the colours of Mastercard.
The posts on the social media channels of Ruedi and me (@ruedibeck / @noberson) were a complete success and were viewed by over 140,000 accounts in the target group and encouraged people to take part in the Strava Challenge and the on-site challenge at Cycle Week.
Comments are closed.